The Last Witch Hunter (2015) – Review

xw1GFKzxjgfm3dQoK1swFcHmfaC

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
106 minuten

geregisseerd door Breck Eisner
met Vin Diesel, Rose Leslie en Elijah Wood

De huidige, moderne wereld bezit vele geheimen. Het meest verbazingwekkende geheim is dat heksen nog steeds onder de mensen leven en van plan zijn een dodelijke plaag op de mensheid los te laten. Al eeuwenlang vechten heksenjagers tegen deze onnatuurlijke vijand over de gehele wereld. Een van die heksenjagers is Kaulder, een dappere strijder die de Koningin wist te doden, maar hierbij vervloekt raakte met onsterfelijkheid. Inmiddels is Kaulder de enige overgebleven heksenjager die nog altijd de strijd aangaat met opstandige heksen en zijn verloren dierbaren moet missen. Wat Kaulder echter niet weet is dat de Koningin is herrezen en zint op wraak. Wat volgt is een epische strijd die het voorbestaan van het menselijke ras zal bepalen.

Review

Het is alweer heel lang geleden dat ik nog eens een review geschreven heb over een film die ik heb gezien. Dit wil uiteraard niet zeggen dat ik geen films meer heb gekeken. Integendeel zelfs.

Dus vanaf heden ga ik terug iedere keer een beoordeling proberen neer te schrijven, en vandaag is The Last Witch Hunter (2015) aan de beurt.

Het is leuk – maar voelt voor mij toch wat raar aan – om Vin Diesel, die de hoofdrol speelt, eens iets anders te zien doen dan races en stunts met snelle bolides. Aanvankelijk dacht ik dat de met een zwaard uitgeruste Diesel gedurende heel de film een lange baard en een onverzorgd uiterlijk zou hebben maar al snel was te zien dat dit niet het geval was.

Wat deze film zo interessant maakt is dat het oude elementen in een hedendaagse context plaatst. Zo gaat het over oude heksenstammen, zwarte magie en toverdrankjes; maar word er gereden in een nieuwe Aston Martin en word er over iPads gesproken.
Het is allemaal knap gemaakt en de verhaallijn is gemakkelijk te volgen met enkele kleine plotwendingen die achteraf gezien wel voor de hand lagen.

Mijn score: 6/10